Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Toukokuu 03, 2016, 04:05:44

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
39588 viestiä 2436 aihetta kirjoittanut 743 jäsentä
Uusin jäsen: Jouskari
* * Etusivu Forum Index Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sisältö
  FT koeajaa
     Audi A3 3.2 Quattro
     Lexus IS220d Sport
     Opel Tigra Twin Top
     Skoda Octavia Combi RS
     Mazda 3 MPS
     Subaru Impreza WRX 2,5T
  Linkit
     Linkit (päivitetty 25.5)
  Tekniikka tutuksi
     Turboahtaminen
  Itse-kun-sen-tein
     Takaluukun siloittaminen
     Etubasson teko
     Airbag-ratin vaihto
Uusimmat
kirjoittanut Race Performance Oy
[eilen kello 17:37:37]

kirjoittanut Spirit
[Huhtikuu 30, 2016, 12:01:15]

kirjoittanut Rally Race Fin
[Huhtikuu 30, 2016, 10:32:54]

kirjoittanut Race Performance Oy
[Huhtikuu 29, 2016, 16:55:16]

kirjoittanut Rally Race Fin
[Huhtikuu 28, 2016, 09:21:07]

kirjoittanut Race Performance Oy
[Huhtikuu 27, 2016, 16:49:07]

kirjoittanut Jouskari
[Huhtikuu 27, 2016, 10:17:14]

kirjoittanut Jouskari
[Huhtikuu 26, 2016, 23:41:48]

kirjoittanut Saab.96
[Huhtikuu 26, 2016, 11:10:54]

kirjoittanut Rally Race Fin
[Huhtikuu 26, 2016, 08:37:55]
Last 100 Shouts:
Maaliskuu 19, 2016, 09:35:21
Mielenkiinto meni mainostulvan mukana
Helmikuu 27, 2016, 08:29:26
Muisti salasananki viel tänne Smiley
Helmikuu 25, 2016, 04:08:04
Täällähän on keskusteltu kiivaasti
Joulukuu 31, 2015, 21:28:19
uudet vuodet!
Joulukuu 17, 2015, 09:59:07
hmph O.o
Kesäkuu 01, 2015, 00:55:37
Jippikayjei!!
Huhtikuu 20, 2015, 17:12:41
don´t break the silence...
Helmikuu 14, 2015, 10:14:20
Komiaa! Pienien moottoreiden puolesta! 😃🙌
Helmikuu 11, 2015, 21:17:47
Tässä taas uusi Autotie video joka kuvailtiin muutama viikko sitten. Näitä tulee jatkossakin lisää:

https://www.youtube.com/watch?v=w1jmqTbo7ls

Tammikuu 14, 2015, 22:04:56
MaFtavaaa! Cheesy
Tammikuu 13, 2015, 20:14:37
Hähääh... Cheesy
Tammikuu 12, 2015, 23:05:28
Tuomolle sanoin asiasta jo hetken aikaa sitten...😋
Tammikuu 12, 2015, 18:51:12
Tuo 2014 poistunee tuolta joskus tai sit ei...
Tammikuu 10, 2015, 21:50:12
Hyvää uuttavuotta! T: Ei se television mosse
Tammikuu 09, 2015, 19:32:03
Hyvää vuotta 2014 Cheesy eikäku.. noh.. niin tuolla ainaki lukee Wink
Tammikuu 01, 2015, 04:40:26
Hyvää uuttavuotta, Helsingin senaatintorin ilotulitus, menikö ihan nappiin? Cheesy
http://www.elpuercosi.fi/2015/01/01/happy-new-year-2015/
Marraskuu 20, 2014, 18:27:03
Lokakuu 21, 2014, 18:57:28
Läpi meni...
Lokakuu 20, 2014, 08:11:42
Tsemppiä kokeeseen:)
Lokakuu 19, 2014, 09:41:29
Aletaan olemaan jännän äärellä. Siitä on kohta 14 vuotta kun on teoriakoetta konttorilla tehty ja taas yritetään jos BE:n saisi lappuun.
Lokakuu 13, 2014, 16:52:59
Fucking facebook tappaa kaikki foorumit kun porukka nököttää siellä niissä ryhmissään ja keskustelee sen kautta. minä en ole sieluani sille myynyt ENKÄ MYY!!!!
Lokakuu 09, 2014, 15:37:12
Joo, someaika, kaikki siirtyny siihen johonki Fveispalmiin ja Quitteriin? X) PS. Mulla ei oo Quitter tiliä, emmä tarvii ku mä en viitti ees alottaa. Ei kannata kuitenkaa.
Lokakuu 07, 2014, 23:21:23
Muuten hyvä idea, mutta ei toi datsuni jaksa sutia. Jos olisi oikein hyvä paikka tiedossa niin voisi sitä tietysti huonompaa rengasta laittaa alle. Wink
Lokakuu 06, 2014, 23:44:30
Jotain sisältöä pitäis varmaan koittaa kehittää. Pitäiskö tatxa ottaa joku kamera mukaan ja käydä vetää joku päivä vaikka vähän kumia katuun? Ois soareriin nyt kaks sarjaa uusia takarenkaita niin ois liitua millä piirtää. Cheesy
Lokakuu 04, 2014, 11:13:08
Siltä se tuntuu. datsuni foorumillakin nykyään 50-70% viesteistä myyntipalstalla.
Lokakuu 03, 2014, 20:55:10
Joo o... Taitaa olla foorumeiden aika ohi?
Lokakuu 03, 2014, 09:13:26
Joo aika nopeesti vaikeni taas. :/
Lokakuu 02, 2014, 17:08:45
Harmi ku ketään ei vaan enää taida kiinnosta... :/
Syyskuu 28, 2014, 09:53:02
Syyskuun loppukiri?
Syyskuu 06, 2014, 06:50:55
Puh pah
Syyskuu 02, 2014, 17:52:16
Taitaa olla vaan puustiPoks! Roll Eyes
Syyskuu 01, 2014, 23:05:30
Tai sit turbo vasta spoolaa ja kohta potkasee kovaa?
Elokuu 24, 2014, 14:50:11
Oli vaan kesäauto, sadekausi keskeytti ajelun. Smiley
Elokuu 21, 2014, 16:01:13
Tais kotterosta loppua menovesi, mut oli hauskaa sen aikaa kun se kulki Smiley
Elokuu 13, 2014, 20:04:51
Pienempää sisään vaan jos teilläkin on näin laiska auto... Cheesy
Elokuu 13, 2014, 09:47:45
Ei hyydytä nyt!!!!
Elokuu 01, 2014, 22:39:59
Tan tan taaaaaaaaaaaaaaaa
Heinäkuu 30, 2014, 13:51:14
Sen verran TanTanTania tullu tännekin eilisistä hitsauksista et nahka kuoriutuu olkapäistä Cheesy
Heinäkuu 30, 2014, 13:08:42
Tantantaaaaaaa!!!
Heinäkuu 29, 2014, 20:53:05
Mutta joo.. mä menen Golfin vaihteen siirtäjiä ihmettelemään
Heinäkuu 29, 2014, 20:52:18
Ainahan se on pientä takapakkia.. ei jatkuvaa kasvua ole olemassakaan Cheesy
Heinäkuu 28, 2014, 13:22:49
jauhakaa ne facejorinat täällä ni alkais ehkä piristyy
Heinäkuu 28, 2014, 13:20:00
Niin, hyytys yhtä nopeesti ku alkoikin Cheesy Katotaan miten tää tästä jatkuu, pitäis vaan jotenkin lisätä "volyymiä" joskos tänne joku löytäis turinoimaan lisää Smiley
Heinäkuu 27, 2014, 20:53:04
Jaa, oli?
Heinäkuu 27, 2014, 14:27:31
Oli tää forumi sentään hetken edes "elossa" Cheesy
Heinäkuu 20, 2014, 22:16:20
Ja golffin takapuskimeen rubbercombbia
Heinäkuu 15, 2014, 21:40:58
Juu madalletaan...
Heinäkuu 15, 2014, 12:14:06
Wohouuu Grin
Heinäkuu 15, 2014, 11:45:10
tein sen  \o/ nyt on jonkun asteen rojekti kertomus.
Heinäkuu 14, 2014, 22:36:31
Anna mennä vaan, Go Fot It! Cheesy
Heinäkuu 14, 2014, 22:33:29
Hitto kun ei ole kuvia Mersun tuunaamisesta kun Lumia ne kaikki on kätkenyt. Mutta jos se ei ketään häiritse voin kirjoittaa topicit ja täyttää pelkillä nykyään kuvilla
Heinäkuu 14, 2014, 22:09:50
mulla nyt näemmä tapahtuu ku teet kontin subbaset kuntoon, sit vkl:n jälkeen saat uuden idean ja purat juuri tehdyt jutut, ja sit saakin jo taas uuden idean ja onneks en kerenny aloittaa ihan kaikkea toisen idean juttuja Grin Grin
Heinäkuu 14, 2014, 21:53:54
Pitäiskö täs itekki alkaa tosissaan aktivoitumaan ja huudella projekti kertomukseenkin jotain vaikka mitään ei ole tapahtunutkaan..Cheesy ja Zuissi boi vois madaltaa sitä poloa..Cheesy
Heinäkuu 14, 2014, 07:28:52
Valoa kohti vai terminaali hoitoa?
Heinäkuu 14, 2014, 02:14:31
Valoa tunnelin päässä, eikä se ole juna Grin
Heinäkuu 13, 2014, 09:36:21
Hep
Heinäkuu 12, 2014, 15:45:28
Aaaaapuvaaaaa
Heinäkuu 12, 2014, 13:46:38
Tai sit vaan koitetaan ottaa itseämme niskasta kiinni ja palataan juurille, keskustelun lähteelle ja loppumattoman tiedon tarjoamiseen ja totaalisen turhan jonninjoutavan jauhamiseen Grin
Heinäkuu 12, 2014, 11:29:27
tää on rikki Grin
Heinäkuu 12, 2014, 11:28:33
mitä tääl on tapahtunu, paljon uusia viestejä lyhyen ajan sisään?
Heinäkuu 12, 2014, 09:54:03
Auttaakos jos pärisee?
Heinäkuu 12, 2014, 09:50:52
Mut vois aktivoitua ja pitää ääntä, tai yrittää ainakin Cheesy
Heinäkuu 11, 2014, 14:01:28
On kyllä aika hiljaista
Heinäkuu 10, 2014, 23:32:55
Oho, se vähän levis Cheesy Grin
Heinäkuu 10, 2014, 23:32:32
nyt PRKLE IHMISET HERÄTYS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Smiley
Kesäkuu 28, 2014, 13:32:08
Criminal cruisings

Täällä myös kuvia ja pikku video (video suurimmaksi osaksi criminaleista, niin kauan kun sitä kesti)

http://www.elpuercosi.fi/2014/06/27/criminal-cruising-9-vantaa-cruising-pictures-and-video/
Toukokuu 31, 2014, 02:22:29
Maaliskuu 30, 2014, 11:33:27
Maaliskuu 17, 2014, 22:59:47
väsättiin tommonen komia hakukone autoveropäätöksille, jos kokee tarvitsevansa:
http://www.autoulkomailta.com/ -> tullinverotiedot
Tammikuu 04, 2014, 14:13:02
Tosta on tullut vaan joka foorumin myynti-ilmojen syöpä
Tammikuu 03, 2014, 20:47:28
Nipa, katsotaan mitä voidaan asialle tehdä.. Otettu ylläpidon kanssa asia "pöydälle"..
Tammikuu 03, 2014, 09:06:47
Voi vi&%¤!!! Nyt toi Rally Race Fin on tullut tännekkin spämmäämään noita niiden vammaisia ja selkeä lukuisia ilmoituksia...
Joulukuu 31, 2013, 13:01:19
Onnellista uutta vuotta!
Joulukuu 31, 2013, 11:50:20
Hyvää Uutta Vuotta! Sohvalle käy tieni...
Joulukuu 31, 2013, 11:15:55
hyvää uuttavuotta.. töihin käy tie..
Joulukuu 24, 2013, 23:13:49
jouluja jouluja!
Joulukuu 24, 2013, 21:48:28
!auluoj äävyH
Joulukuu 24, 2013, 14:17:35
Hyvää joulua!
Joulukuu 24, 2013, 10:07:32
Hyvää Joulua!
Marraskuu 02, 2013, 14:27:44
Lokakuu 20, 2013, 19:44:04
Kuion hyvin sai vanteet putsata ja mten vaikuttaa jos on jotain kiveniskuja tai rotvallista jäänyt jälkiä?
Lokakuu 19, 2013, 00:04:10
Lokakuu 18, 2013, 08:07:35
Ihan perus bmw. Onhan siinä moitittavaa, mutta ei isompia huolia toistaiseksi..
Lokakuu 17, 2013, 19:04:50
Joko sieltä jotain kivaa löyty? Smiley
Lokakuu 17, 2013, 18:09:44
Nyt voi lopettaa nettiauton selaamisen vähäksi aikaa. Smiley
Lokakuu 16, 2013, 20:45:38
päivitin sivuja, tuolla voi ihmetellä jatkossa videoita ja kuvia www.elpuercosi.fi
Lokakuu 02, 2013, 20:50:42
Varmaan joku tylsä bemari tulee. Sad Kunhan nyt löytäisi sopivan..
Lokakuu 02, 2013, 20:49:01
En mä nelikkoa erityisesti halua, mutta olisihan se kiva. Toi linkkaamani diudi menisi kyllä, mutta on kyllä tähän väliin liian kallis pitää. Vaikka pysyis ehjänä. Cheesy
Lokakuu 02, 2013, 20:04:55
tatxa, osta meiä avensis pois! On nelikko, pärjää talvella, kitkatkin jo valmiiks alla!
Syyskuu 30, 2013, 14:00:16
juu noi vanteet voi hyvin jättää pois..Cheesy on ne kauhiat..Cheesy
Syyskuu 29, 2013, 15:44:11
Niin joku tällänen vai: http://www.nettiauto.com/audi/a6/5956992
Menis budjettiin kyllä, kun jättää noi rumat vateet pois. Tuskin vaan on vara ajaa tollassella. Cheesy
Syyskuu 26, 2013, 21:58:43
NELIVETO!!
Syyskuu 26, 2013, 17:38:07
Pitäisi varmaan kohta löytää se talviauto jostain. Alkaa olemaan turhan kylmää nissanille. Ehdotuksia?
Syyskuu 14, 2013, 03:10:11
Syyskuu 01, 2013, 15:17:24
Tässä muista autoja räyskälässä.. http://youtu.be/U50QZmyOpAA
Syyskuu 01, 2013, 15:17:10
Ehkä Cheesy
Google
+ 
|-+  Forum
| |-+  Projektit
| | |-+  Projektit (Valvojat: Braze, EvoRolla, DaZuissi)
| | | |-+  Aten MX-5 turbo.
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Aten MX-5 turbo.  (Luettu 24317 kertaa)
Atte.V
AttePotretti
FT-Member
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 940



Sähköposti
« : Tammikuu 16, 2011, 14:04:29 »

Ja laitetaan nyt esille sitten tämä varsinainen projektikin. En oikeestaan ikinä ollut mitenkään edes ollut kiinnostunut tollasista MX-5:sta, kunnes kerran yhtenä aurinkoisena sunnuntai päivänä ei ollut mitään tekemistä ja tuli käytyä koeajolla läheisessä autokaupassa ja siellä sattui olemaan NA korinen  MX-5. Sen verta pahasti kolahti ton auton ajettavuus että aika paha kuume jäi. Ton jälkeen erehdyin vielä myöhemmin testaamaan kaverin ahdettua MX:ää ja sen jälkeen oli ihan selvää että tollanen oli saatava. Cheesy Suomessa näittenkin hinnat oli tuolloin 2008 vielä niin korkeat saksan hintoihin verrattuna että lähinnä sieltä tuli katseltua ja lopulta sitten haettuakin punainen 1,6 joka näytti aika lailla tältä, ruma kuin mikä. Grin



Vanteet piti tietty heti laittaa vaihtoon. Haussa oli mahdollisimman kevyet 16" vanteet ja lopulta tuli päädyttyä Rotan slipstreameihin jotka 16*7 kokosina painaa 6,1kg/kpl. Noi oli kevyimmät mitä vähänkään järkevään hintaan sai ja muutenkin miellytti omaa silmää väriä lukuunottamatta.


Ja kun väri ei miellyttänyt niin maalatahan ne piti heti.


Noitten päälle kietastiin 205/45/16 toyo T1R:t.


Tollaset niistä sit lopulta tuli:


Noista vakio valoistakaan en ole ikinä tykännyt ja lähes aina tulikin ajeltua pelkät parkit päällä ja luukut aukes kyllä vasta kun oli aivan pakko, jos silloinkaan. Vakiona näissä on siis sellaset karmeet pyöreet sammakon silmät ja kaiken lisäks noi luukut vielä aukeaa ihan älyttömän pystyyn. Näihin saa valmiina sellasia pieniä tupla ajo valoja, mutta jotenkin nekään ei omaan silmään istuneet joten jotain muuta piti keksiä. Hain sit lopulta tollaset neliön malliset kirkaslasiset umpiot


Noille sit tein kiinnike raudat vakio luukkujen sisään ja modasin noita luukkuja avaavia tankoja niin että luukut aukeaa huomattavasti vakiota vähemmän. Hiilikuitu levystä tein vielä peitelevyt noihin reunoihin.


Tolta ne sit valmiina näytti:


Erään ahvenisto reissun jälkeen tähän tehtiin myös hieman kone remppaa. Niinkin pieni ja harmiton vika kuin laturin hihnan katkeaminen johti vähän isompaan remppaan kun se katkennut hihna oli pompannut muovisen jakopään kopan suojuksen läpi jakohihnan väliin ja jako oli pompannut. Venttilit yms oli onneksi kunnossa kun käytin kannenkin varmuuden vuoksi pois. Köyden perässä lähdössä ahvenistolta.


Tämän jälkeen sattuikin sitten aika radikaali muutos projektissa. Alusta alkaen oli tarkoitus jossain vaiheessa ahtaa tämä. Yhtenä päivänä nettiautoa muuten vaan selaillessa tuli sitten vastaan oikeastaan ihan täysin niillä osilla rakennettu 1,8 turbo MX-5 joka itelläkin oli mielessä. Toi oli silloin vielä katsastamaton ja muutenkin hieman keskeneräinen, joten hintakin oli sen mukainen ja nopean laskutoimituksen jälkeen totesin että tulee huomattavasti halvemmaksi hakea toi ja myydä tämä toinen pois kun alkaa tosta rakentaa. Niinpä sitten lopulta kävi näin että noita oli hetkellisesti kaksi pihassa:


Siirsin tosta punaisesta noi vanteet ja lamput yms sitten tohon mustaan:


Tekniikaltaan toi oli oikeastaan pientä fiksailua ja säätöä vaille valmis. Tärkeimmät speksit koneesta on:
-Garrett GT2871 turbo
-iso välijäähdytin
-Megasquirt suorasytkällä
-teräskiertokanget
-kent cams nokat
-uudemman NB korisen MX-5:n kestävämpi 6 vaihteinen vaihdelaatikko
-OBX lukkoperä
yms yms.

Kytkimenä oli osto hetkellä AP racingin 2-levy sintteri kytkin, joka oli kyllä niin ON/OFF tyyppiä, että se sai lähteä ja tilalle tuli Flyinmiatan stage 2 asetelma ja levy jolle luvataan melkein 500nm väännön kestoa. Tolle AP racingille luvattiin +950nm, joka oli ehkä hieman ylimitoitettu tollaseen 1,8 neloskoneeseen. Grin
Vanha:

Uusi:


Käytin autoa dynossa ST-motorsilla lähinnä sen takia että sain muutoskatsastukseen dynolapun, mutta samalla myös yritettiin mitata niitä oikeitakin tehoja. Se ei ihan mennyt nappiin pahojen lämpöongelmien takia. Joka vedossa heti 4000 rpm jälkeen alkoi lämmöt nousta ja punarajalla koneen lämmöt oli jo 110 pintaan joka vedolla. Myöskin sytkä hieman kiukutteli ja ahtoja ei saatu yli 0,9 bar. Lämpöihin ei ainakaan auttanut se että ulkona oli yli 30 astetta lämmintä. Noilla lämmöillä ja 0,9 ahdoillakin sieltä kuitenkin löytyi 292hv. Ens kesänä ois tarkoitus käydä jossain koittamassa sitten uudestaan mitä irtoaa kun lämmöt pysyy kurissa ja ahdotkin saa tonne jonnekin 1,4 bar tuntumaan. Loppu kesä tuli ajeltua noin 1,1 bar ahdoilla ja vetoja tuntui jo olevan ihan kivasta, kunnes ihan loppukesästä tuli pieniä prötäys ongelmia isoilla ahdoilla ja tämä on vielä selvittämättä.

Tulevaisuuden suunnitelmista vois paljastaa ainakin sen verran että uudet vanteet on ainakin haussa. Pitäis jotkut leveät huulivanteet tähänkin saada. Myös etulippa pitäis vielä ens kesäksi tilata ja tekniikkaa vielä vähän hieroa valmiimmaksi.

Keskustelu: http://fin-tuning.net/FTBB/index.php?topic=5060.msg60254;topicseen#new
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 06, 2012, 12:41:03 kirjoittanut Atte.V » tallennettu

MX-5 1,8 turbo
Soarer 2.5TT -> single turbo
S320 CDI
1500 deluxe
Atte.V
AttePotretti
FT-Member
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 940



Sähköposti
« Vastaus #1 : Helmikuu 06, 2011, 20:05:36 »

Tuli käytyä vähän leikkimässä hyvinkään lentokentällä. Videoltakin kuulee hyvin noi prötäys ongelmat. Lumella tosin prötää vasta just ennen rajoittajaa, kun ahdot ei nouse kovin ylös, niin ajoa ei oikeestaan haittaa ollenkaan. Jälkimmäisen videon toinen "spinnaus" on sitten tahallinen. Cheesy

http://www.youtube.com/watch?v=PsG7IDHXDEw
http://www.youtube.com/watch?v=tw5tA1ioDXQ

tallennettu

MX-5 1,8 turbo
Soarer 2.5TT -> single turbo
S320 CDI
1500 deluxe
Atte.V
AttePotretti
FT-Member
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 940



Sähköposti
« Vastaus #2 : Huhtikuu 27, 2011, 22:52:46 »

Jotain saanu tällekin tehtyä. Viikonloppuna ruuvailin etulipan, tummat etuvilkut ja uudet vanteet alle. Vanteet on XXR 521 16x8 ET20. Pari huonoa känny kuvaa, täytyy koittaa jossain vaiheessa käydä ottamassa kunnollisiakin.

tallennettu

MX-5 1,8 turbo
Soarer 2.5TT -> single turbo
S320 CDI
1500 deluxe
Atte.V
AttePotretti
FT-Member
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 940



Sähköposti
« Vastaus #3 : Tammikuu 06, 2012, 13:56:53 »

Tälle on kanssa vähän kaikenlaista tullut tehtyä sitten viime topikin päivityksen.

Turbon joutu vaihtamaan kun edellinen hajos yllättäen. Alko ihan yhtäkkiä savuttamaan älyttömästi eikä enää ahtanut kunnolla. Irti ottaessa huomasi että akselissa oli välystä todella paljon joka suuntaan. Käytin tota risaa turboa yhdellä tutulla turbo pajalla, ja arveli että varmaankin joku roska oli päässyt menemään laakerista läpi ja rikkonut sen. Ei kuulemma noi kuulalaakerit kestä yhtään pientäkään roskaa. Nyt on sit ihan uus Garrettetin 2871. Samalla tuli uusittua kaikki turbon letkut ja laitettua toinen öljynsuodatin turbolle tulevan öljyletkun väliin, jottei sinne ainakaan mitään roskia enää pääse.

Lämpöongelmat sain ratkastua. Syyläriksi tuli il-motorsportin 60mm alusyyläri ja keulan ilman ohjausta tuli paranneltua jonkin verran. Keulasta puuttu osa pohja muoveista ja suuri osa ilmasta sukelsi auton alle juuri ennen välijäähdytintä ja syyläriä. Ostin uudet pohjamuovit ja leikkelin ne ihan kiinni cooleriin ja nyt ei oo noussu enää lämmöt vaikka kuinka ois rääkänny. Sytkäongelmat ratkesi myös kun vaihdoin noitten vanhojen tarvike puolien tilalle uudet alkuperäiset volkkarin FSI:n puolat.


Jonkun verran on osaa tullut myös tänä talvena tilailtua ja nää ois tarkoitus vielä saada kiinni ennne ens kesää.
-pidempi perävälitys (nyt on orkkis 5 vaihteisen perä ja ton 6 vaihteisen askin kanssa on orkkiksena pidempi välitys. Nykyvälityksillä kulkee hikiseen 120 kolmosella!. 6 vaihteisen 6:nen on lyhyempi kuin 5 vaihteisen 5:nen. Näillä tehoilla kiihtyy varmasti paremmin pidemmillä väleillä, kun ei ihan koko aikaa tartte vaihtaa.)
-BC-racing coilit
-GT-R skylinen 4-mäntäset alumiini etu satulat. Näitten kaveiksi pitää vielä jotkut levyt koittaa keksiä.

Myös uusi tuulilasi pitää vaihtaa ennen ens kesää, kun nykyiseen tuli kämmenen kokoinen kukkanen edellä ajavan auton oikaistua mutka vähän pientareen puolelta. Oli vielä katto auki, kun tämä tapahtui ja vauhtiakin tarpeeksi. Onneks ei tullu päähän.



Pistetään vielä yks vähän parempi kuva viime kesältä.




« Viimeksi muokattu: Tammikuu 06, 2012, 14:04:09 kirjoittanut Atte.V » tallennettu

MX-5 1,8 turbo
Soarer 2.5TT -> single turbo
S320 CDI
1500 deluxe
Atte.V
AttePotretti
FT-Member
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 940



Sähköposti
« Vastaus #4 : Helmikuu 27, 2012, 23:51:22 »

Tuli taas viikonloppuna pitkästä aikaa rassailtua tätäkin.

Tuli tuo pidempi perävälitys vaihdettua paikalleen. Sattu tuolta miata clubin puolelta löytymään kimppatilauksen yhteydessä perä tolla 3,6 välityksellä, joka on aika harvinainen kun sitä ei ole kuin jossain uudemman NB mallin erikois versiossa. Joutu vaan tilaamaan lukollisen perän, vetarit ja kardaanin kun niitä myytiin vain pakettina. Vaihdoin itelle ton välityksen ja ton lukon mikä mulla jo aiemmin oli ja kasasin lopuista osista sitten 4,1 välityksellä ja torsen lukolla perän joka lähtee myyntiin.



Konetta aloin kanssa ihmetellä. Oli viime kesänä alastarossa sellainen mielenkiintoinen ongelma, että vikojen mutkien jälkeen pää suoralle lähdössä pölläytti aina ahdoilla ihan tajuttoman pilven. Normi ajossa, eikä edes kadulla kovaa mutkaan ajettaessa ole ollut mitään ongelmia, mutta noi vikat shikaanit sai aikaseks karmeen pölläytyksen. Tämän aiheuttajaa en ole keksinyt ja ainoa keino varmaan availla tota konetta ja ihmetellä mikä mättää, ehkä joku loiskelevy ongelma tai sit jotain ihan muuta. Mikään mekaaninen sen ihmeempi vika tuskin on kun muuten kone ei savuta ja vedotkin on hyvin tallella. Tästä ei saa öljypohjaa auki kuin tiputtamalla etuakseliston tai nostamalla koneen pois niin päädyin sit nostamaan koko koneen ulos. Samalla saa vaihdeltua sit helposti turbon pinnapultteja joista pari oli taas poikki. Pakosarjan laipatkin pitäis varmaan jossain käyttää oikasussa.

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 28, 2012, 00:11:01 kirjoittanut Atte.V » tallennettu

MX-5 1,8 turbo
Soarer 2.5TT -> single turbo
S320 CDI
1500 deluxe
Atte.V
AttePotretti
FT-Member
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 940



Sähköposti
« Vastaus #5 : Heinäkuu 01, 2012, 10:50:21 »

Tääkin taas edistynyt hieman.

Alustan sain vaihdettua ja alustaksi tuli siis mamasanilta BC racing BR.


Alko vanhat toyot olla ihan loppu ja vaihdoin alle tallissa lojuneet yokohama parada 2:t, koossa 205/40/16.


Moottorin ja vaihdelaatikon nostin takasin ja ehdin kasaillakin aika pitkälle. Puuttumaan jäi oikeestaan enää turbo letkuineen, kaikki nesteet, pari johtoa ja bensa letkut. Tuli vähän samalla siistittyä pahimpia edellisen omistajan sähkö virityksiä. Syylärin ylävesiletkun lähtöä ja ahtoputkea muokkasin kanssa hieman, jotta sain ne sopimaan paremmin kun ylävesiletku oli osittain lytyssä kun oli liian lähellä ahtoputkea. Samalla vaihdoin kaikki vesiletkut klemmareineen uusiin. Putkiston kasasin myös valmiiksi ja heitin katinkin jo valmiiksi kiinni katsastusta varten.


Pakosarjan sain takasin laippojen oikasusta, oli aika pahasti vetänyt kieroksi etenkin ton turbon puoleisen laipan. Inconel pultit ja mutterit turbolle tilasin il:ltä ja ne pitäis alku viikosta saada. Uudet thermo tecit ja metalli nipparit hain kanssa tällä viikolla ja nyt pääsee pakosarjan kietomaan valmiiksi.

Orkkis pissapojan säiliön tilalle tuli tommonen pieni pussi mallinen. Se löysi paikkansa tosta keulalta samasta paikkaa missä toi orkkis täyttö putkikin on. Nyt on hyvin tilaa lokarin sisällä rakennella ilman otto paremmaksi. Toi pussi riittänee kesäkäyttöön ihan hyvin.


Alkuviikosta pitää vielä käydä hakemassa tiivisteet turbolle ja vähän nesteitä motonetistä ja sit saakin kasata auton loppuun. Loppuviikosta pitäis auto viedä tuulilasin vaihtoon ja samalla reissulla katsastus konttorin kautta kotiin. Eli jos kaikki menee nappiin niin ens viikonloppuna ois auto taas ajossa. Sit pitää kyllä vielä toi huohotus rakennella kuntoon ja mega säätää kuosiin kunnolla.
tallennettu

MX-5 1,8 turbo
Soarer 2.5TT -> single turbo
S320 CDI
1500 deluxe
Atte.V
AttePotretti
FT-Member
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 940



Sähköposti
« Vastaus #6 : Heinäkuu 01, 2012, 21:44:12 »

Pakosarja kääritty valmiiksi. Nyt kun vaan sais noi pultit ja mutterit niin sais lyödä kiinni. Toivottavasti pääsee myös nyt sit eroon jatkuvasta turbon muttereiden kiristelystä, joka on vaivannut jatkuvasti. Hyviä kokemuksia ainakin on ollut maailmalla noista inconel pinnapulteista ja muttereista. Otin nyt alkuun vaan pakosarjan ja turbon välille kun noi maksaa 15€/kpl sekä pinnapultti että mutteri. Noiden kanssa enemmän on ongelmia ollutkin kuin outletin puolella. Jos on hyvät niin voi sit vaihtaa outlettiinkin.

tallennettu

MX-5 1,8 turbo
Soarer 2.5TT -> single turbo
S320 CDI
1500 deluxe
Atte.V
AttePotretti
FT-Member
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 940



Sähköposti
« Vastaus #7 : Heinäkuu 07, 2012, 12:00:22 »

Eli jos kaikki menee nappiin niin ens viikonloppuna ois auto taas ajossa.
No eihän tää nyt tietty näin helposti mennyt. Osat sain ja auton kasaan ja sit menikin 3 iltaa säädellessä päästöjä kohdilleen. Vihdoin eilen illalla sain tulostettua laput. Vielä pitäis vähän valoja kasailla ja tutkia mistä tiputtaa öljyä.

Pienen testilenkinkin kävin heittämässä ja täytyy kyllä sanoa, että noi alusta ja perä päivitykset oli todella onnistuneet. Nyt on tosi helppo ja looginen viedä kun ei niiaile turhia ja välitykset on just sopivat. Nopeusmittari tosin näyttää ihan mitä sattuu, mut se on pieni murhe.
 
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 07, 2012, 13:25:51 kirjoittanut Atte.V » tallennettu

MX-5 1,8 turbo
Soarer 2.5TT -> single turbo
S320 CDI
1500 deluxe
Atte.V
AttePotretti
FT-Member
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 940



Sähköposti
« Vastaus #8 : Marraskuu 07, 2012, 21:36:06 »

Tulipa käytyä taas dynossa ajokauden päätteeksi. ~350hv ja 400nm koneesta. Ahtoja oli 1,4bar, mutta mikä oli mielenkiintosta niin 1,1 barilla tuli vain 12hv vähemmän, eli joku siellä nyt ahdistaa ja pahasti. Ainakin pakoputken alkupää menee siis ens talvena vaihtoon. Myös suuttimet ois tarkotus vaihtaa isompiin ja siirtyä ajelemaan E85:lla. Samalla joutunee vaihtamaan bensa pumpun ja letkuja ja mahdollisesti bensa linjojakin.

Toinen ongelma oli imulämmöt ja siihenkin pitäis koittaa keksiä parannusta talven aikana. Myös toi vakio imusarja alkaa jo ahdistaa pahasti ja sekin pitäis jossain vaiheessa vaihtaa parempaan.

Täytyy kyllä kehua noita inconel pultteja ja muttereita. Ei kertaakaan tarvinnu kiristellä viime kesänä turbon muttereita, mitkä on tähän asti vaivannu joka ikinen kesä.

Kaikenlaista muutakin pikku remppaa tarttis varmaan tehdä. Kone vuotaa öljyä jostain, nopeusmittari ei toimi ollenkaan, kuten ei myöskään radio. Nää ei oo kyllä menoa haitannu, kunhan on öljyä muistanu silloin tällöin lisäillä. Vauhtia on taas tullut pidettyä lähinnä fiiliksen mukaan. Grin Tolle pitäis kyllä keksiä jotain päivitystä muutenkin kun ton välityksen vaihdon myötä se näyttää väärin, eikä asteikko enää oikein riitä.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 16, 2012, 23:31:52 kirjoittanut Atte.V » tallennettu

MX-5 1,8 turbo
Soarer 2.5TT -> single turbo
S320 CDI
1500 deluxe
Atte.V
AttePotretti
FT-Member
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 940



Sähköposti
« Vastaus #9 : Joulukuu 31, 2012, 11:03:27 »

On jo pitkään häirinny toi ruma orkkis sumari ja päätin nyt vihdoin poistaa sen. Tosta tuli jo katsastuksessakin kerran sanomista että on liian alhaalla kun autoa on madallettu, vaikka onkin siis orkkis paikalla.

Poistin ton kokonaan ja modasin vasemman pakkivalon toimimaan sumarina. Vielä pitäis vaan käydä hakemassa punaista poltin maalia niin sais oikeen väriseksi. Tollanen viritelmä mulla on ollu soarerissa jo monta vuotta ja hyvin on kelvannu leimalla. Olin myös joskus ostanu miatan etu ja takapuskurit, en tosin yhtään muista että keneltä ja mitä tarkoitusta varten, mutta ton takapuskurin otan nyt käyttöön kun tosta puuttuu kokonaan toi reikä tolle sumarille. Tossa oli vaan pieni halkeema jonka joutuu korjata ja väri täytyy vaihtaa. Pitää konepelti kuitenkin maalailla niin menee siinä samalla. Samalla aattelin myös poistaa kaikki merkit perästä ja kitata reiät takapaneelista umpeen ja maalata myös sen.

Purin ton puskurin irti rungostaan ja sulattelin ton halkeeman kasaan molemmin puolin. Vähän pitää vielä kittailla, mutta kyllä siitä hyvän saa.


Poistelin myös loput vahvistin asennukset ja kytkin kajarit suoraan mankan taakse. Oli taas melkosia viritelmiä noikin sähköt. Kun aloin irrottaa mankkaa paikaltaan niin välittömästi palo sulake, kun johdot otti johonkin runkoon kiinni kun virtajohdoissa ei ollut mitään eristettä liittimien päällä. Kaikki kajari johdot jotka tuli kontista oli jatkettu useemmasta kohdasta ja tietty ilman liittimiä vaan kieritetty toisiinsa. Ei mikään ihme että on jatkuvasti pätkineet kaikki kajarit ja viime kesänä ei toiminut enää kun toinen keskiääni. Ihmettelen että toi mankka on edes saatu paikalleen polttamatta sulaketta. Roll Eyes

Tänään saapu postissa IL motorsportista jäykemmät moottorin tukikumit ja kaikenlaista huolto osaa. Välillä ollut vähän vaikee saada oikeeta pykälää sisään kun kone ja laatikko liikkuu niin paljon noilla vanhoilla väsyneillä kumeilla.
tallennettu

MX-5 1,8 turbo
Soarer 2.5TT -> single turbo
S320 CDI
1500 deluxe
Atte.V
AttePotretti
FT-Member
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 940



Sähköposti
« Vastaus #10 : Tammikuu 06, 2013, 19:45:57 »

Vaihdoin moottorin tukikumit IL motorsportin kovempiin. Olikin jo aika heikossa hapessa noi vanhat, toinen oli ratkennu alareunasta koko matkalta ja toinen oli vääntynyt ihan kieroksi.

Uudet:


Vanhat:
 

Vaihdekepin ympäriltä molemmat kumit vaihdoin kanssa uusiin. Vanhat oli ihan riekaleina ja ei mikään ihme että vähän haiskahti öljy viime kesänä. Venttiilikopan tiiviste vuotaa niin että öljyä valuu vaihdelaatikkoa pitkin taaksepäin ja kardaani levittää sen sit ympäriinsä mm pakoputken päälle ja tosta tuli kivasti käryt sisään. Cheesy Eipähän pääse pohjakaan ruostumaan kun sitä öljytään jatkuvasti. Täytyy kyllä se tiivistekin vielä vaihtaa tänä talvena ja samalla, kun on koppa auki niin mittailla noitten nokka-akselien speksit.
tallennettu

MX-5 1,8 turbo
Soarer 2.5TT -> single turbo
S320 CDI
1500 deluxe
Atte.V
AttePotretti
FT-Member
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 940



Sähköposti
« Vastaus #11 : Toukokuu 11, 2013, 23:39:20 »

Jotain pientä edistystä tähänkin. Sain bensa pumpun vaihdettua. Pumpuksi tuli DW300 jolle luvataan tuottoa 320lp/h. Luulin että tuolla tankissa on 190lph walbro, mutta 255 sieltä ulos tuli. Ton DW:n pitäis olla E85 kestävä ja tuotto riittää aika pitkälle.



Muuten ei ole paljon edistynyt ja menee varmaan loppu kesään ennen kuin saan tän katsastettua ja ajoon. Aloin tekemään salaoja remppaa himassa niin ei mahdu kolmea auto tällä hetkellä edes pihalle, niin ei sinänsä niin kiire ole tämän kanssa kun en sitä himaan voi tuoda vielä kuitenkaan. Jos nyt pakoputken alkupään sais tehtyä uusiksi, tuulilasin vaihdettua ja konepellin ja takapuskurin maalattua niin ne saa riittää tälle kesälle. Ens talvella ostos listalla ainakin paremmin virtaava imusarja ja  isot suuttimet E85 varten.

Tollasia 3,5" rosteri osia olis jo valmiina sekä garrettiin sopiva V-panta adapteri. Voi olla et hommaan vielä pari 3,5" v-pantaa että saa katalysattorille ja korvaus putkelle tehtyä myös V-panta liitokset. Kattihan mulla on yleensä kiinni yhden päivän vuodessa. Cheesy

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 11, 2013, 23:48:16 kirjoittanut Atte.V » tallennettu

MX-5 1,8 turbo
Soarer 2.5TT -> single turbo
S320 CDI
1500 deluxe
Atte.V
AttePotretti
FT-Member
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 940



Sähköposti
« Vastaus #12 : Heinäkuu 05, 2013, 13:48:06 »

Putkiston tekoa hieman aloittelin. Eipä sit tietysti sopinut paikalleen toi valmis outlet jossa v-panta adapteri, vaan se v-panta otti pakosarjaan kiinni vikan sylinterin putken kohdalta. Rälläköin sen sit irti ja hitsailin suoraan ton putken kiinni ja laitan v-pannan tohon hieman alemmas.



Hiukan tekee tiukkaa saada mahtumaan toi 3,5" putki, mut kyllä se sinne tarkalla sovittelulla mahtuu. Käytin tota outlettia kiinni ja irti varmaan 30 kertaa, että sain sen just täydelliseen kulmaan. Toi tulee alas ihan lohkon viertä pitkin ja rattiakseliin jää joku 1,5 cm väliä, jonka pitäis riittää noitten jäykkien moottorikumien kanssa, kun kone ei pääse heilumaan niin paljoa. Teen tohon vaihdelaatikon kylkeen kiinteen kiinnikkeen ja laitan jousto kappaleen vähän taaemmas siihen kohtaan missä laatikko alkaa kapenemaan koska sekin on sen verran iso ettei se edemmäs mahdu.



Taidan kyllä tilata lisää osia ja tehdä samantien loppuun asti ton kokosena. Heppailen ton ite migillä kasaan ja vien sit jollekin rosteria enemmän hitsanneelle hitsattavaksi lopullisesti kasaan, niin saapa sit kerralla kuntoon koko putken.
tallennettu

MX-5 1,8 turbo
Soarer 2.5TT -> single turbo
S320 CDI
1500 deluxe
Atte.V
AttePotretti
FT-Member
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 940



Sähköposti
« Vastaus #13 : Elokuu 07, 2013, 22:54:01 »

Kävin hakemassa tähänkin leiman ja otin ajoon. Tuulilasin kävin vaihdattamassa ja akku oli ihan kuollut niin hain uuden huomattavasti kevyemmän tilalle.

Vanha painoi 12,9kg ja uusi kokonaiset 2,1kg! Toi on kyllä prätkään tarkoitettu, mutta isoin malli noista eli 36Ah. Todella hienosti toi kyllä jaksaa pyörittää autonkin starttia. Melkein väittäsin ettei tää startannut tolla vanhalla akulla näin hyvin edes silloin kun se oli uusi. Kylmässä toi ei kyllä toimi ollenkaan, mutta tässä autossa se ei kyllä haittaa yhtään kun ei tällä talvella ajeta kuitenkaan.



Hajos dumppikin heti kun sain ajoon. Oli toi männän päässä oleva muovi irronnut. Liimailin takasin ja hyvin alko toimimaan. Luulen että toi on koko ajan vähän vuotanut mulla ollessaan, koska ahdin herää nyt paremmin kuin koskaan ja autokin kulkee mielestäni paremmin kuin aiemmin. Alko myös sakkaamaan aika paljon pienillä kierroksilla. Pitänee säädellä jousta vähän löysemmälle. Taisin tota viimeks säätää jäykemmäksi kun epäilin että se vuotaa. Nyt sit alko sakkaamaan kun ei enää oikeasti vuoda.



Käytiin vähän kuvailemassakin kunnon kameralla tätä sekä mersua. Laittelen kuvia kunhan saan ne itelleni.


tallennettu

MX-5 1,8 turbo
Soarer 2.5TT -> single turbo
S320 CDI
1500 deluxe
Atte.V
AttePotretti
FT-Member
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 940



Sähköposti
« Vastaus #14 : Helmikuu 17, 2014, 21:36:57 »

Kävin viikonloppuna jatkamassa putken tekemistä. Nyt on oikeestaan pahimmat kohdat tehty.

Putki tulee nyt ihan lohkon/vaihdelaatikon viertä pitkin alas.


Toiselle puolelle jää runkoon reilu sentti tilaa minkä pitäis kyllä riittää.


Jousto pätkän joutu tuomaan aika pitkälle, koska ei mahtunut edemmäs. Katti tulee tohon heti perään.


Seuraava ahdas paikka oli tossa perän ja sen vieressä olevan pitkittäis tuen välissä. Siihen jäi vaan muutama milli rakoa. Kuvassa pakoputki on ihan kiinni tossa tukiputkessa ja silti perään on vaan pari milliä rakoa.


Päädyin siirtämään tukea muutaman sentin sivummalle, jotta putki mahtuu tulemaan ohi. En jaksanu nyt alkaa tota sen ihmeemmin maalailemaan, kun ois tarkotus jossain vaiheessa puhalluttaa kaikki noi taka-akselin osat, kun on ikävästi alkanut pinta ruostetta keräämään. Samalla voi sit vaihtaa kaikki puslat.


Tähän malliin sain putken tehtyä. Nyt täytyy vielä ostaa vaimentaja ja pätkä suoraa ennen kuin saa tehtyä loppuun asti. Loppuosa on onneksi huomattavasti helpompi tehdä kuin toi alkupätkä.


Katille tein kanssa V-panta liitokset, niin on nopee vaihtaa paikalleen ja pois. Tämä on paikallaan vain matkan katsastukseen ja takaisin, niin ei niin väliä vaikka ei virtaakaan lähellekään yhtä hyvin kuin muu putki.

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 17, 2014, 21:45:39 kirjoittanut Atte.V » tallennettu

MX-5 1,8 turbo
Soarer 2.5TT -> single turbo
S320 CDI
1500 deluxe
Atte.V
AttePotretti
FT-Member
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 940



Sähköposti
« Vastaus #15 : Helmikuu 24, 2014, 18:15:14 »

Kävin hakemassa vaimentimen ja pätkän suoraa putkea niin pääsi tekemään putken loppuun.



Nyt ois putki hepattu kasaan ja seuraavaksi se pitäis viedä jollekin saumojen hitsaukseen.



Seuraavaksi pitäis alkaa tekemään lisäloiskelevyjä öljypohjaan, sekä suunnittelemaan uutta imusarjaa. Imusarjaa varten ostin toisen vakio imusarjan aihioksi. Tästä ei saa öljypohjaa irti kuin nostamalla koneen pois tai tiputtamalla etukelkan alas. Niinpä nappasin koneen irti ja ruuvasin moottori pukkiin, niin on vähän helpompi askarrella.



Vähän nyt vielä auki miten ton imusarjan toteutan. Joko tosta vakio sarjasta otetaan laippa ja hitsataan siihen kiinni integra type-R:n imusarja, joka sopii siihen käytännössä suoraan kun katkaisee molemmat sarjat sopivasta kohtaa. Tai sitten ostan esim AMW:n kotelon ja siitä muokataan.
tallennettu

MX-5 1,8 turbo
Soarer 2.5TT -> single turbo
S320 CDI
1500 deluxe
Atte.V
AttePotretti
FT-Member
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 940



Sähköposti
« Vastaus #16 : Helmikuu 22, 2015, 11:06:22 »

Kevät lähenee taas kauheeta vauhtia, joten pakko potkia vähän vauhtia tähänkin prokkikseen, että ens kesänä pääsis taas ajaa yhden väli vuoden jälkeen.

Öljypohjaan teetin loiskelevyt ja koneeseen tilasin uudet nokkien stefat ja kampuran stefat kun ne on nyt helppo vaihtaa kun kone on pukissa. Noi kun saa paikalleen niin sais nostaa taas koneen takaisin paikalleen.

Ostin myös tollasen "coolant reroute" spacerin, jolla saa siirrettyä termarin koneen edestä koneen taakse. Tää kone on aluperin suunniteltu mazda 323:een jossa moottori on toisinpäin ja termari juurikin tuolla mihin se nyt minullakin siirtyy. Tolla MX-5:n alkuperäisellä systeemillä takapään sylinterit saa paljon kuumempaa vettä kuin etupää ja tällä tasataan tota eroa. Tohon täytyy vielä vähän vesiletkuja ja putkea käydä hakemassa, kun pitää yksi letku vetää tuolta koneen takaa syylärille.



tallennettu

MX-5 1,8 turbo
Soarer 2.5TT -> single turbo
S320 CDI
1500 deluxe
Atte.V
AttePotretti
FT-Member
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 940



Sähköposti
« Vastaus #17 : Maaliskuu 31, 2015, 22:30:39 »

Tollanen loiskelevy sinne tuli.



Kone ois aika pitkälti kasassa ja pääsiäisenä ois tarkotus heittää se paikalleen. Putkenkin muistin viimeinkin viedä hitsattavaksi ja sen lisäksi ei oikeestaan puutu kuin pari osaa tosta coolant reroutesta niin sais kasata auton ajokuntoon.

tallennettu

MX-5 1,8 turbo
Soarer 2.5TT -> single turbo
S320 CDI
1500 deluxe
Atte.V
AttePotretti
FT-Member
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 940



Sähköposti
« Vastaus #18 : Huhtikuu 11, 2015, 23:17:21 »

Kone paikallaan ja tänään sain aika pitkälti kasattua.



Putkistokin olis kuulemma valmis ja ens viikolla toivottavasti saan sen jo tallille. Ton coolat rerouten kanssa on vaan sellanen ongelma, että syylärin ylävesiletku pitäisi saada vedettyä jotenkin koneen takaosaan, jossa termari nyt on. Lähtö tosta syyläriltä vaan törmää pahasti ahtoputkeen ja aika mahdoton vetää mistään järkevästi. Yks vaihtoehto olis hitsata syyläriin lähtöön mutka tai siirtää lähtö toiseen kohtaan. Tähän ois vaan tarkotus toi imusarja tehdä seuraavaksi uusiksi ja paha vielä sanoa mihin toi kaasuläppä ja ahtoputki sitten asettuu, niin ei nyt viitsisi tehdä mitään isoja muutoksia, jos ne joutuu sitten uusimaan. Yks vaihtoehto ois vetää tosta suuttimien kohdalta imusarjan yli. Vähän ruma ratkaisu, mut menis varmaan väliaikaisesti niinkin.

tallennettu

MX-5 1,8 turbo
Soarer 2.5TT -> single turbo
S320 CDI
1500 deluxe
Atte.V
AttePotretti
FT-Member
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 940



Sähköposti
« Vastaus #19 : Huhtikuu 20, 2015, 22:16:26 »

Nyt on 3,5" putki vihdoin lopullisesti paikallaan. Vähän jäi vielä kasaamatta, että en ehtinyt saada vielä käymään. Vähän kiinnostais kuulla millasta mökää se tolla pitää. Grin

tallennettu

MX-5 1,8 turbo
Soarer 2.5TT -> single turbo
S320 CDI
1500 deluxe
Atte.V
AttePotretti
FT-Member
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 940



Sähköposti
« Vastaus #20 : Kesäkuu 16, 2015, 22:42:29 »

Tän sain jo kerran kasaan ja ehdin käyttää kerran leimalla, josta tuli hylsy käsijarrusta. Kävin sen korjaamassa ja tallilta himaan ajellessa meni öljycoolerin letku poikki->öljyt pihalle-> alakerran laakerit paskaksi. Sad Eli ei kun kone taas uudestaan ulos. Onneks alkaa olla sen verran tuttua hommaa ettei siinä montaa tuntia mennyt.

Koneeseen tuli uudet ACL laakerit ja kanget, kampura ja kansi kävi koneistamolla tarkistettavana. Nyt ois kone taas kasassa ja uudestaan paikallaan, mutta kipinä on jostain syystä hukassa. Kun koittaa startata niin pyörii kyllä hyvin ja välillä iskee kipinän jolloin pikaisesti hörähtää, mutta käyntiin ei lähe. Kaikki johdot ja liittimet kävin jo moneen kertaan läpi, mut ei auttanut. En oikein keksi mikä sieltä olisi voinut hajota kun ennen koneen irrotusta kaikki toimi ihan normaalisti.
tallennettu

MX-5 1,8 turbo
Soarer 2.5TT -> single turbo
S320 CDI
1500 deluxe
Atte.V
AttePotretti
FT-Member
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 940



Sähköposti
« Vastaus #21 : Kesäkuu 30, 2015, 22:18:21 »

Nokka-akselin asentotunnistin sieltä oli hajonnut. Se oli irrallaan tossa tallin nurkassa ja varmaan sitten vahingossa sitä telonut jossain vaiheessa niin että on hajonnut. Vaihdoin ton uuteen ja nyt on taas auto kunnossa. Tällä viikolla ois tarkotus koittaa käyttää leimalla. Joutuu vaan aloittaa katsastuksen alusta kun toi edellinen ehti jo mennä vanhaksi, kun en kuukauden sisään saanut autoa takaisin kuntoon.
tallennettu

MX-5 1,8 turbo
Soarer 2.5TT -> single turbo
S320 CDI
1500 deluxe
Atte.V
AttePotretti
FT-Member
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 940



Sähköposti
« Vastaus #22 : Lokakuu 11, 2015, 10:41:22 »

Kesällä ei ihan hirveesti tullut tälle tehtyä. Coolerin letkut teetin uusiksi ton konerikon jälkeen.



Eilen kävin tuhoamassa renkaat lopullisesti ja vein auton tallille talveksi seisomaan.

https://youtu.be/yAbpDD9lXwg

Ens talvena täytyy ainakin dumppi uusia kun alkoi vähän vuotaa ja ahdot ei nouse kuin 1,2 bar tällä hetkellä. Ja jos vihdoinkin sais suuttimet hommattua ja siirryttyä E85 käyttöön.
tallennettu

MX-5 1,8 turbo
Soarer 2.5TT -> single turbo
S320 CDI
1500 deluxe
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006, Simple Machines
TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!